De uit Brunssum afkomstige sopraan Marjorie Ginczinger (1963) begon haar studie solozang en opera in 1983 bij Elisabeth Ksoll en Mya Besselink aan het conservatorium te Maastricht.

In 1990 studeerde zij af in de specialisatie concert en opera. Sindsdien heeft zij zich, hierin begeleid door o.a. Aafje Heynis, Erna Spoorenberg, Marianne Kupfer, Elke Lang en haar huidige coach Gemma Visser, ontwikkeld tot een veelgevraagde soliste op oratorium- en operaconcerten, voornamelijk in Nederland en Duitsland.

-          Deelname in 1990 aan het Christina Deutekom Concours te Enschede (halve finale).

-          Deelname in 1991 aan het Belvédère Operaconcours te Wenen (halve finale).

-          Deelname in 1993 aan de 28ste Erna Spoorenberg Vocalistenpresentatie te Nijkerk.

-    Masterclass in 1990 bij Birgit Nilsson in Enschede.

-    Masterclass in 1991 bij Erna Spoorenberg in Amsterdam.

 

-          In 1990 verbonden aan de Opera Forum Jong te Enschede.

-          Tussen 1991 en 1993 verbonden aan de operastudio van de Komische Oper in Berlijn.

                              - Gastrol in het Stadttheater Dortmund in de produktie “Frederic Chopin

                              et les femmes fragiles”. (1992)

                  - Concert bij het London Opera Festival in Londen (1992)

-    In 2001 rol van Anna in Verdi’s Nabucco door Opera Ahoy te Rotterdam.

-    In 2001 sopraanpartij in de nederlandse première van Urmas Sisask’s Missa no. 1 in

                             Zwolle en Naarden.
 

-     Concertreis naar de Nederlandse Antillen in 1990.

-     Concertreis naar Canada (Roy Thomson Hall te Toronto) in 1994 en 1996.

-     Concertreis naar de eilanden Malta en Gozo (St. John’s Co Cathedral en het  

                             Mediterranean Conference Centre te Valetta) samen met het Volendams

                                   Operakoor in 2002.

     -      Concertreis naar Gera (St. Johanniskirche) en Greiz (Theater der Stadt Greiz)  

            (voormalig DDR) samen met het Mannenkoor RMK ’21 uit Brunssum in 2006.  

             

     -     CD opname te Leiden met het Rijnlands Mannenkoor “Vox Humana” o.l.v. Sander van

                                   Marion in Mei 1995.

     -     CD opname te Alden Biesen in België (Lobgesang Op. 52 van F. Mendelssohn)

                                   met Het Limburgs Orkest J&M o.l.v. Ernest Maes in April 1998.

     -     Radio opname van Israel in Egypt van G.F. Händel (EO, 1994)

     -      Radio opname van Carmina Burana van C. Orff (KRO, 1996)

     -     LIVE TV uitzending van de nachtmis op 24 December in de St. Christoffel Kathedraal te  

           Roermond samen met het Koninklijk Roermonds Mannenkoor (KRO, 2005)

Marjorie’s repertoirelijst voor het oratorium- en operavak omvat een breed spectrum, dat van Bach (o.a. Matthäus Passion, Johannes Passion), Haydn (o.a. die Schöpfung, die Jahreszeiten), Mendelssohn (o.a. Elias, Paulus), Orff (Carmina Burana), Dvorák (o.a. die Heilige Ludmila, Requiem en Stabat Mater) en Verdi (Requiem) tot Purcell (o.a. Dido and Aeneas, King Arthur en The Fairy Queen), Mozart (o.a. Cosi fan Tutte, le Nozze di Figaro), Bellini (o.a. Norma), Puccini (o.a. Tosca), Verdi (La Forza del Destino, Aida en Nabucco) en Wagner (o.a. Tannhäuser) reikt.

Gewerkt met bekende dirigenten als o.a:

      - Oane Wierdsma, Harrie Brasser, Kees Schrijver, Walter Attanasi, Ger Vos,

        Sander van Marion, Heinz-Rolf Fliersbach, Steven Walker, Aad van der Hoeven,

        Pieter-Jan Olthof en Jan Cober.

Sinds Januari 2004 houdt ze zich ook bezig met het grote liedrepertoire, waaronder de 4 Letzte Lieder van Richard Strauss, die ze o.a. met het Begeleidingsorkest voor Noord Holland o.l.v. Pieter-Jan Olthof en met Kon. Harmonie Sainte Cécile te Eijsden o.l.v. Jan Cober met groot succes heeft uitgevoerd.

Marjorie geeft ook zanglessen, stemvorming en concerttraining.